Březen 2008

Krása 3D graffiti: street painting

25. března 2008 v 12:38 | Don chuan de kantáre moooc |  Kaše
Pod pojmem "graffiti" si hodně lidí představí počmárané zdi ošklivými nápisy. U nás je opravdu málo těch, co umí graffiti udělat krásné, aby zaujalo i neznalé kolemjdoucí. Novým odvětvím je 3D graffiti, které se kreslí na chodníky. Svůj výsledný efekt to má pouze při pohledu z určité strany a autor si hraje s tvary a stíny.
Zdroj:myfield.cz

Muž s hlavou ve zdi. Tak takhle se dělá streetart!

24. března 2008 v 11:20 | Don chuan de kantáre moooc |  Co nás překvapilo
Mark Jenkins je opravdový mistr streetartu. No jasný, určitě si říkáte že streetart už jste viděli a nic by Vás jen tak nezaskočilo. Možná ne, ale věřte, že práce tohoto homeboye, který se streetart instalacemi začal v roce 2003 na Rio De Janeirských plážích, zaskakuje hned v několika zemích světa. Čekuj víc…
Jestli si někdo může za jméno přidat taky slovo "kreativní, pak tento muž plným právem. Mark obcestoval celou Jížní Ameriku a vytvořil si opravdu silné porfolio nejen venkovních art instalací. Sám o sobě tvrdí, že má velký problém s výběrem míst, kam své instalace umístí. Pak to ale stojí za to. Oblíbený materiál: průsvitná lepenka, paruky, oblečení (ze second hand).
Kdo má zájem, může mrknout na Markův web: http://www.xmar­kjenkinsx.com
Zdroj:hotmix.cz

Někde plné pupky,jinde hladomor a bída.

15. března 2008 v 13:56 | Dexempo mutlikára šunkoflexy
Na každé fotce můžeme vidět rodinu z různých zemí a k tomu všechny potraviny, které tato rodina spořádá za jeden týden. Velice zajímavé je také porovnání nákladů, které na jídlo v jednotlivých zemích padnou. Tyto náklady jsem přepočítal do české měny podle aktuálního kurzu.Jako poslední bod této dokumentace jsem našel i hrubý domácí produkt na obyvatel v různých zemích a vypočítal kolik procent rodina utratí za jídlo (opravdu zajímavé srovnání, použil jsem zjednodušený model, kdy předpokládám, že v rodině je pouze jeden člověk, který na vydělává - podílí se na HDP a náklady na jídlo celé rodiny)

Itálie: rodina Manzo z Sicílie

Náklady na jídlo: 214.36 Euro / $260.11 / 4160 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele (za rok): $31,000 Procento výdajů na jídlo: 10% (food costs*12*100%/GDP PPP)

Německo: rodina Melander z Bargteheide

Náklady na jídlo: 375.39 Euro / $500.07 / 8000 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $34,400 Procento výdajů na jídlo: 17 %

Spojené státy: rodina Revis ze Severní Karolíny

Náklady na jídlo: $341.98 / 5450 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $46,000 Procento výdajů na jídlo: 8,9 %

Mexiko: rodina Casales z Cuernavaca

Náklady na jídlo: 1,862.78 Mexican Pesos / $189.09 / 3024 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $12,500 Procento výdajů na jídlo: 18 %

Polsko: rodina Sobczynscy z Konstancin-Jeziorna

Náklady na jídlo: 582.48 Zlotys / $151.27 / 2416 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $16,200 Procento výdajů na jídlo: 11 %


Egypt: rodina Ahmed z Cairo

Náklady na jídlo: 387.85 Egyptian Pounds / $68.53 / 1088 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $5,400 Procento výdajů na jídlo: 15 %

Ekvádor: rodina Ayme z Tingo

Náklady na jídlo: $31.55 / 496Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $7,100 Procento výdajů na jídlo: 5,2 %

Bhutan: rodina Namga z vesnice Shingkhey

Náklady na jídlo: 224.93 ngultrum / $5.03 / 80 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $1,400 Procento výdajů na jídlo: 4,2 %

Čad: rodina Aboubakar z kempu v Breidjing

Náklady na jídlo: 685 CFA Francs / $1.23 / 19,68 Kč
Hrubý domácí produkt na obyvatele: $1,600 Procento výdajů na jídlo: 1 %
Vysvětlení k tomu, proč rodina z Čadu vynakládá pouze jedno procento HDP na potraviny. Je to dáno velkým rozdílem v příjmech obyvatel. Od roku 2005 je země ve válce se Súdánem. 99 % lidu trpí hladem a nemá téměř žádný příjem. Ten je koncentrován v rukou mocenských skupin. Proto je údaj o procentu příjmů vydaném na potraviny velice nevypovídající a je lepší se podívat na absolutní ukazatel v podobě 19 korun a 70 haléřů, které taková rodina týdně vydá za jídlo. I tak se dá žít - pytel obilí místo plných stolů.
Fotografie pořídil Peter Menzel a Faith D'Aluisio, naleznete je v knize Hungry Planet (Hladová planeta).
Zdroj:stacho.cz

Reklamy které mě opravdu pobavily...

14. března 2008 v 9:58 | Dexempo mutlikára šunkoflexy |  Kaše
Nejlepší je ta poslední je to totiž sestřih 4 reklam v jednom videu...tak ček dys

Kávu si osladím

13. března 2008 v 9:48 | Dexempo mutlikára šunkoflexy |  Kaše
:-) schvalně jestli spočítáte kolik kája stihne vyšroubovat žárovek za píseň...No a pak si přiznejte..Neni božskej?

Svět bez lidí!

12. března 2008 v 11:16 | Dexempo mutlikára šunkoflexy |  Kaše
Zajímá vás, co by se dělo, kdyby všichni lidé zčista jasna zmizeli? Pak si nenechte ujít fascinující interaktivní dokument Aftermath - Population Zero z tvůrčí dílny National Geographic. Stránka vám ukáže svět, který nikdy nespatříte...

Vývoj nezastavíš....

9. března 2008 v 10:32 | Dexempo mutlikára šunkoflexy |  Kaše
Velice dobře si vzpomínám na to jak sme si s klukama hrály na poli za sídlištěm,bylo to naše území na kterym sme mohli dělat píčoviny poprvé ochutnat levný alkohol od vietnamců,ubalit si prvního špeka,a zapálit první louku...Jo to byly časy dřív tam chodily jen lidi se psem a kluci v našem věku a dns tam proudí tisíce lidí za nákupy zmizel i ten památný strom na kterém sme vyháněly ďábla z Matěje který byl k němu přivázán hasičskou hadicí,zmizel kanál do kterého jsme lezli a zapalovali v něm oheň a zkoušeli kdo tam dýl vydrží...Aspoň že mě ty vzpomínky nikdo vzít nemůže..
Tady je foto jak to vypadalo eště v roce 2002
a tady rok 2007

Hukot!Jak pak se asi jmenuješ v Japonštině?

9. března 2008 v 9:17 | Dexempo mutlikára šunkoflexy |  Kaše
Přemýšleli jste někdy o tom, jaké by bylo vaše jméno po překladu do jiného jazyka? Jména se sice běžně nepřekládají, nicméně většina z nás asi má povědomí o tom, jak zní varianta určitého jména v některém jiném jazyce. Pro Čechy jsou asi nejznámější německé a anglické varianty jmen. Ovšem co takhle zkusit něco vzdálenějšího. Třeba japonštinu?
Dnes jsem na internetu objevil docela zajímavou hračku vytvořenou ve Flashi. Jejím úkolem je překlad zadaných jmen do japonsky znějícího tvaru. Záměrně nepíšu do japonštiny, protože tato hračka převede do "japonského" tvaru cokoli, co jí zadáte. Nejde tedy o seriozní překlad, ovšem i tak je to docela zajímavé.
Zmíněný online nástroj pro překlad do japonštiny se jmenuje Japanizer a najdete jej na adrese www.rajaka.net/projects/japanizer. Jeho použití je velice jednoduché, zvládnete to i bez znalosti angličtiny, kterou jsou nadepsána dvě políčka:
  1. Zadejte své jméno do prvního políčka
  2. Ve spodním poli si prohlédněte "japonský" překlad
Japanizer je pěkná ukázka užitečně vypadající, naprosto zbytečné a přitom velice zábavné flashové aplikace. To vše v jednom balení.
Zdroj:maxiorel.cz

Pan Bedrna - starý dabér Homera

6. března 2008 v 5:35 | Multo šunkoflex |  Co nás překvapilo
Narazil jsem na tohoto chlapíka, kterého určitě všichni znáte, netvrdím, že víte, jak vypadá, ale znáte jeho hlas. Bohužel se musel dabování vzdát kvůli mrtvičce.




Zdroj:http://www.zabava-portal.eu/

Birzdej párty!

4. března 2008 v 20:36 | Multo šunkoflex |  Kaše
Tak jak všichni víte Váš miláček a guru Michal slaví narozeniny....A bude se konat také oslava a ne tak ledajaká bude vyvoněná(vyhulená)HEslem týhletý párty na který se chystám oslavit své náry bude:Krevety,šampaňské,kaviár a holky z pasťáku které nikdo nehledá...

Vaše doklady totožnosti prosím!

3. března 2008 v 20:34 | Multo šunkoflex |  Kaše

Malá oslava Ivových narozenin.

1. března 2008 v 22:11 | Ten co si neholí prdel |  Kaše
NOU kament...A malá soutěž pro všechny komu se povede identifikovat osoby na fotce vyhrává kopu hnoje a kýbl zvratek...takže to zní lákavě ne?typy pište do komentářů!

Historie Vans

1. března 2008 v 0:06 | Ten co si neholí prdel |  Kaše
Zde Vám ukazuji "životopis" firmy Vans.Značky která v současné době podle mě vyrábí jedny z nejlepších bot na trhu.Byl jsem docela překvapen jak moc složitou cestu k úspěchu firma Vans prodělala..No nic zbytek už si přečtěte sami.

Vans

1966 - 16.března otevírá Paul Van Doren a tři jeho partneři první obchod na 704 E. Broadway ve městě Anaheim, Kalifornie, USA. The Van Doren Rubber Company je jedinečnou firmou vyrábějící podrážky a boty a prodává je z fabriky přímo veřejnosti.
Prvního rána otevření si 12 zákazníků objednává a kupuje boty, které jsou toho dne vyrobeny a odpoledne předány k použití.
Jsou zrozeny Vans #44 deck shoes, dnes též známé jako Authentic.
Brzské 70.léta - po celé jižní kalifornii jsou mezi skatery již oblíbené a rozšířené Vans plátěnky s přilnavou podrážkou.
1976 - The Vans #95, dnes známé jako Era, s vycpaným jazykem a již v několika barevných kombinacích, jsou navrženy skateri Tonym Alvou a Stacy Peraltou, stávají se nejoblíbenější botou nové generace skateboarderů.
1979 - je představen model Vans #44 a mezi skateboardisty a BMX jezdci začíná Vans "histerie" díky modelu "Classic Slip On" (beztkaničkový model). Koncem 70.let má Vans v kalifornii již 70 obchodů prodává díky dealerům již jak národně tak nadnárodně.
1982 - clasické botky s názvem "Classic Slip On" si získaly světovou pozornost když se objevili ve filmu Fast Times at Ridgemont High na nohou herce Sean Penna.
Brzské 80.léta - Paul Van Doren se postupně stahuje z aktivního vedení firmy; Vans vyrábí boty určené již pro celou řadu aktivit, přes sporty jako baseball, basketball a wrestling až po skydiving (seskoky s padákem), ve snaze konkurovat velikým výrobcům atletické obuvy.
1983 - Vans hlásí bankrot, rozsah produktů nabízených Vansem vyčerpává natolik firemní zdroje, že Vans není sto ustát své dluhy.
Soudy schvalují plán na reorganizaci Vans, pokud se Paul Van Doren vrátí do své fukce výkonného ředitele firmy; Paul sděluje svým zaměstnancům, že možná se jejich pozice běhěm třech let vůbec nezlepší, a že se bude muset na všem šetřit vyjma kvality obuvy.
1986 - v prosinci se po třech letech konečně Vans dostává z červených čísel dvanácti-miliónového dluhu, splácí veškeré své dluhy do posledního dolaru.
1988 - původní majitelé prodávají Vans finanční skupině investorů McCown DeLeeuw Co. S novými majiteli firma dále expanduje a zvyšuje svůj světový podíl.
1991 - Vans prodává veřejně své akcie
1994 - Vans začíná svou zaoceánskou výrobu bot, která jí dovoluje vývoj obuvy v nových směrech
1996 - Vans zahajuje prestižní závodní sérii skateboardového poháru Triple Crown of Skateboarding
1997 - Vans začíná vytvářet světově proslulou sérii závodů zakoupením licence i pro Triple Crown of Surfing; do roku 2000 zahrnuje prestižní série Vans Triple Crown závodů už: skateboarding, BMX, surfing, wakeboarding, snowboarding, freestyle motocross a supercross
1998 - Vans otevírá jedinečný indoor/outdoor skatepark o monstrózní rozloze v obchodním centru v Orange County, Kalifornii
2000 - Vans získává prestižní ocenění Forbes jako "nejlepší malá americká společnost roku"
Vans kupuje nejprestižnější americký snowboardový kemp the High Cascade Snowboard Camp"
2001 - Vans financuje produkci filmu Dogtown and the Z-Boys, pohled Stacyho Peralty na začátky skateboardingu a osobnosti, které ho rozvíjeli. Film získal na Sundance Film Festival Cenu publika a Cenu za nejlepší režii. Celý film je dokument vyprávěný známým hercem Sean Pennem.
Celá Vans Triple Crown Série se dostala do živého vysílání televizí NBC Sports a Fox Sports Net.
Vans kupuje podíl na Vans Warped Tour, národním hudebním a sportovním festivalu.
Vans znovu získává prestižní ocenění Forbes za "nejlepší malou americká společnost roku"
2002 - v březnu se dostává do prodeje Dogtown and the Z-Boys prostřednictvím firmy Sony Pictures Classics The Vans Warped Tour se dostává do 46ti měst USA stejně jako na dobu dvou týdnů do Austrálie.
2003 - Vans představuje novou "high fashion" kolekci s označením Vault.. Kolekce je sestavena ve spolupráci s předními světovými návrhářkami Luella Bartley a Rebecca Taylor. Produkty "VAULT" jsou vyjímečné svým designem, provedením, použitými materiály a také cenou! Některé modely dosahují závratných cen 200-300 USD za pár.
Vans spouští svou první mezinárodní Pleased to Meet You Tour, kde se představí Vans team v sedmi zemích Evropy a potom se zastaví asi ve třiceti městech v USA.
Vans Triple Crown Série se stává větší než kdy přetím s 285 000 diváky a s více jak 50ti milióny televizními diváky přes NBC Sports a Fox Sports Net.
2004 - Vans spouští na www.vans.com službu, kde si každý může navolit na speciálním modelu "Classic Slip On" stovky vzorů a barevných kombinací.
Tento rok se také stává nejuspěšnějším v historii Vans Warped Tour s více jak 500 000ci diváky, kdy tento festival slaví sv10.výročí a upevňuje svou pozici nejdéle trvající konzertní šňůry